Profesjonalne zdjęcia biznesowe w Warszawie – dlaczego warto za nie zapłacić

Rozwój nowych technologii sprawił, że rzeczywistość przedsiębiorców i pracowników wygląda dziś zupełnie inaczej niż jeszcze kilkanaście lat temu. Ogromna część biznesowego świata przeniosła się do internetu. Często zdarza się, że współpracujemy z osobami, które znajdują się w innym mieście lub kraju. Brak kontaktu twarzą w twarz wymusza na nas stworzenie internetowego wizerunku. Pomogą nam w tym profesjonalne zdjęcia biznesowe.

Zdjęcie: Michał Świderski Fotograf: Krzysztof Zaleski

Zdjęcie biznesowe a zwykła fotografia – jakie są różnice

Część osób zastanawia się czym różni się profesjonalne zdjęcie internetowe od zwykłej fotografii. Przede wszystkim celem. Zadaniem zwyczajnej fotografii jest oddanie naszej powierzchowności (a czasem także krajobrazu w tle) w możliwe jak najbardziej atrakcyjny sposób. Od zdjęcia biznesowego wymaga się o wiele więcej. Ma nam ono pomóc w stworzeniu wizerunku specjalisty w swojej branży. Wykonanie zdjęcia biznesowego jest bardzo trudne, gdyż liczy się na nim każdy szczegół – mimika, postawa, strój, otoczenie, akcesoria, fryzura, makijaż. Jeżeli chociaż jeden z elementów nie będzie pasował do reszty (na przykład kobieta wykonująca zawód kosmetyczki będzie miała zniszczone dłonie i brudne paznokcie) – wizerunek nie będzie dla odbiorcy wiarygodny, a jest to kluczowe w budowaniu marki osobistej

Komu przyda się zdjęcie biznesowe?

Wykonanie zdjęcia biznesowego może przynieść nam wiele korzyści niezależnie od tego w jakiej branży się rozwijamy i na jakim stanowisku jesteśmy. Fotografie tego typu posiadają przedsiębiorcy, ale także pracownicy korporacji. Zdjęcie biznesowe w CV lub mediach społecznościowych sprawia, że mamy zdecydowanie większe szanse na uzyskanie wymarzonej pracy i awans. Choć wydaje się to nieprawdopodobne, nawet profesjonalnym rekruterom zdarza się odrzucić kandydaturę kandydata (bez przeczytania jego CV), gdyż zdjęcie w dokumentach wydaje się im nieprofesjonalne.

Czy zdjęcie biznesowe może wykonać każdy?

Zrobienie dobrego zdjęcia biznesowego nie jest zadaniem prostym. Zdecydowanie nie warto powierzać go amatorom. Pamiętajmy, że dobre fotografie biznesowe będą na siebie zarabiać. Jednocześnie zdjęcia złe zaszkodzą naszemu wizerunkowi i przyniosą nam duże straty. Człowiek jest zaprogramowany w taki sposób, żeby błyskawicznie oceniać innych po wyglądzie. Umiejętność ta pozwoliła naszym przodkom przetrwać (jest użyteczna nawet dziś). Dokonujemy oceny bardzo szybko i niechętnie zmieniamy zdanie. Osoba, która odwiedzi naszą stronę internetową i na podstawie zdjęcia, które tam zamieścimy dojdzie do wnioski, że jesteśmy nieprofesjonalni – najprawdopodobniej nie da nam szansy i już do nas nie wróci.

Problemem jest fakt, że znalezienie dobrego fotografa biznesowego (nawet w tak dużym mieście jak Warszawa) nie jest łatwe. Choć wiele osób oferuje nam wykonanie zdjęć biznesowych, mało kto ma wiedzę i doświadczenie pozwalające na stworzenie fotografii, które będą na siebie zarabiać. Przed nawiązaniem współpracy z konkretnym fotografem powinniśmy poprosić go o pokazanie portfolio. Pamiętajmy, żeby skorzystać z oferty tylko wówczas, gdy zamieszczone w nim zdjęcia rzeczywiście się nam podobają. Jeżeli mamy jakiekolwiek wątpliwości, podziękujmy i szukajmy dalej. Mamy bowiem dużo do stracenia.

Jaki jest koszt zdjęć biznesowych?

Gdy zastanawiamy się nad wyceną zdjęć biznesowych, musimy pamiętać, że płacimy nie za sztukę, ale za efekty, które możemy dzięki takiej fotografii uzyskać. Fotograf biznesowy z Warszawy przypomina, że cena nie będzie się znacząco różnić niezależnie od tego czy ostatecznie zdecydujemy się na wybór 3 czy też 15 fotografii.

Author: warsztaty-fotograficzne.pl